Ett perspektiv

om det vackra

Saturday, August 26, 2006

Sköljer mina celler...

Jag sköljer mina celler, har tömt allt jag fått i mig med glaubersalt, låter vattnet rena min kropp. Detta har pågått nu i tre dagar och dagen är den nästsista i min fyra dagars fasta, enbart dryck, ingen fast mat.

Glaubersaltet som skulle blandas med vätska var värst. För övrigt har dessa dagar varit att sväva omkring i en lätthet jag aldrig känt förut. Jag trodde jag skulle gå hungrig jämt, vara hela tiden trött och bara tänka på mat, men så är det inte. Till morgonmål blir det örtté, druvsaft och vatten, till lunch och middag grönsaktsbuljong, och i det här tillståndet är det som att äta vilken måltid som helst, mina drycker doftar gott och smakar ibland himmelskt. Det är inte vad jag vanligen brukar tycka om saltfri grönsaksbuljong och grönsakssafter.

Och min kropp mår bra, det syns ex. på hyn, och jag bara kan inte förstå varför fasta inte är en självklar del av allas årscykel, två gånger om året, mer än så skulle man inte få fasta. Nästa gång ska jag fasta sju dagar.

Men dock känner jag mig skörare än förut, mer transparent på något sätt. "Vad sa du", blir jag tillfrågad och förstår att jag svarat med så svag röst att den inte hörts. Och ibland orkar jag inte annat än le, bra grej liksom, men orkar inte kommentera, skratta, bara le.

Men i dag har jag frestats till kvällsnöjen och tagit en kopp mer grönsaksbuljong än vad som står i anvisningarna. Nästa gång ska jag göra det här lite bättre.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home